Welkom op het Autsider Forum

Heb je autisme, ADHD of andere neurodivergente kenmerken of daarmee affiniteit? Heb je behoefte aan een plek waar je niet hoeft te maskeren?
Op het Autsider Forum kan je ervaringen delen, vragen stellen, spelletjes spelen, gespreksonderwerpen starten en herkenning vinden in een veilige en respectvolle omgeving.

Waarom lid worden?
  • Voor en door neurodivergente volwassenen
  • Herkenning, steun en inzicht
  • Anoniem als je wilt
  • Actief bijdragen wordt gewaardeerd, alleen meelezen mag natuurlijk ook
  • Ook voor studieprojecten, vacatures e.d.

Geïnteresseerd? Registreer hier je account!

Wat we tot nu toe verkeerd hebben begrepen over depressie

Plaats hier (of link naar) relevante berichten in de media want dan hebben andere forumleden er ook wat aan.
Ook kunnen hier blogposts van Autsider worden besproken.
Eric
Beheerder
Topics: 695
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Wat we tot nu toe verkeerd hebben begrepen over depressie

Ongelezen bericht door Eric »

Wat als depressie geen onevenwicht in de hersenen is, maar een reactie van het hele lichaam op een bedreiging?

https://www.psychologytoday.com/us/blog ... depression
Admin heet nu Eric.
https://autsider.net/over-ons/
Alien23
Geregistreerde gebruiker
Topics: 2
1e diagnose: Autisme

Re: Wat we tot nu toe verkeerd hebben begrepen over depressie

Ongelezen bericht door Alien23 »

Ja, eindelijk word hier serieus over gedaan! Ik word zo moe van dat 'neem en pil en krijg een positievere uitkijk' gezeik.

Ik voel mij fundamentaal nergens op de wereld veilig of deel van, wat vanuit allerlei hoeken komt. Neurodiversiteit word slecht begrepen. Alle minderheidsgroepen worden gediscrimineerd, zowel waar ik bij hoor als niet maakt niet uit. Als ik iemand anders gediscrimineerd zie worden voel ik mij ook niet veilig! Anders zijn dan de norm word niet gewaardeerd en overal word het geprobeert uit je vandaan te stampen, dit zie ik ook als bedreiging voor mijn identiteit en autonomie. En daarbij heb ik al een achterstand wat betreft mijn opgroeing, want ik werd thuis emotioneel mishandelt en verwaarloost en op school voortdurend gepest. Dus dat interne rustgevende gevoel van "ik ben een waardevol deel van de wereld en mensheid" wat je hoort te ontwikkelingen tijdens je jeugd, kon bij mij niet vormen. Omdat niemand mij ooit vertelde dat ik wat waard was of dat ik ook maar ergens welkom en gewenst was.
Plaats reactie