• Peiling

Over stichting Brilliant Future Kids

Niet alleen nieuws, maar ook inspirerende verhalen, opiniestukken en andere interessante content vanuit diverse media.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Over stichting Brilliant Future Kids

Ongelezen bericht door Admin »

Djamilo (17) is met een IQ van 135 een wonderkind. Maar hij kan op geen enkele school terecht. Zijn moeder, de Amsterdamse filmregisseur Tamara Miranda, nam het heft in eigen handen en richtte de stichting Brilliant Future Kids op. Dat meldt NH Nieuws.
“Een plek waar kinderen zoals mijn Djamilo zich kunnen ontwikkelen is een absolute noodzaak. Ik hoor vaak genoeg van andere kinderen bij ons ‘voordat ik hier kwam, wilde ik dood.’ Dat je het verschil kan maken, maakt het werk zo waanzinnig”, aldus Miranda.

Prikkels
De zoektocht naar de juiste scholing voor haar zoon Djamilo was een regelrechte hel. “Elke school die we probeerden, paste niet bij hem. Hij begon vaak enthousiast en deed zo zijn best, maar alle nieuwe prikkels werden al snel te veel. Het probleem is dat zijn hele hoofd al vol zit, er past niets meer bij.” Djamilo kan zeven codeertalen schrijven, hij kan componeren en hij maakt special effects. Dat hij dan niet zo goed is in spellen doet er voor Miranda niet toe.

Speciaal onderwijs
“Onze doelgroep is heel specifiek: hoogbegaafde kinderen met autisme en creatieve interesses. Het moet echt zo specifiek zijn, anders gaat het niet. Daar gaat het vaak mis bij het speciale onderwijs. De grootste fout is dat ze daar alle kinderen met alle diagnoses bij elkaar stoppen.”

Wat ze willen en kunnen
Bij de stichting ontdekken de kinderen wat ze willen en wat ze kunnen. “Djamilo is er bijvoorbeeld achter gekomen dat hij ook de filmwereld in wil, dus daar gaan we hem bij helpen. Op die manier benutten we hun potentie en krijgen ze het vertrouwen weer terug”, aldus Miranda.

https://www.nationaleonderwijsgids.nl/s ... t-kon.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht