• Peiling

Dyslexie leidde tot app die muziek gebruikt om Engels te leren

Niet alleen nieuws, maar ook inspirerende verhalen, opiniestukken en andere interessante content vanuit diverse media.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Dyslexie leidde tot app die muziek gebruikt om Engels te leren

Ongelezen bericht door Admin »

Een van de beste manieren om een ​​vreemde taal te leren spreken, is door hem te zingen. Dat is de filosofie achter Singit, een softwareprogramma om Engels te leren met de kracht van muziek.

Afbeelding

Het bedrijf is het geesteskind van Michael Peled, die van kinds af aan worstelde met dyslexie.

Toen hij zijn vader vertelde dat hij geen Engels kon leren, vertelde zijn vader, die ook dyslectisch was, aan Peled dat hij Engels leerde door naar liedjes van John Lennon en Bob Dylan te luisteren.

Peled heeft dat nuttige inzicht uiteindelijk gekanaliseerd in een leerapp om Israëlische studenten te helpen hun vertrouwen in het spreken van Engels te vergroten.

Tegenwoordig gebruikt het Israëlische ministerie van Onderwijs Singit om Engels te onderwijzen aan 60.000 studenten in de klassen 5-9 op 800 Israëlische scholen.

Israëlische kinderen hinkelen vaak op het ritme van muziek in het Engels, soms mompelen ze de woorden en begrijpen ze de tekst niet altijd. Singit gebruikt de liedjes waar kinderen graag naar luisteren en biedt vragen voor het leren van woordenschat en betekenis. De leerlingen kunnen de teksten op een scherm volgen en op woorden klikken om vertalingen te zien.

Met de app kunnen ze een woord herhalen en alleen naar het volgende woord gaan als ze het correct uitspreken. Peled zei dat het voor hen een manier is om Engels te leren terwijl ze zich vermaken.

In de klas kunnen docenten liedjes van hun keuze gebruiken voor hun leerplan. Thuis kunnen de leerlingen hun eigen muzieksmaak volgen.

Het bedrijf heeft nu zijn zinnen gezet op de verkoop van Singit via een maandelijks abonnement, ook aan particulieren en in andere landen.

Audioversie
Hoewel Singit is ontworpen voor alle studenten, is een volledig audioversie speciaal bedoeld om Engels te leren aan studenten met dyslexie of aandachtsstoornissen.

Singit Customer Service Manager Adir Laebo heeft een verhaal dat lijkt op dat van Peled. Hij had ADHD en "kon niet stil zitten en luisteren in de klas."

"Ik herinner me dat ik thuiskwam en mijn ogen uitschreeuwde", zei Laebo.

Hij vertelde zijn grootvader dat hij geen Engels kon leren, en zijn grootvader begon Led Zeppelin op de stereo te spelen.

"Hij gaf me de vinylplaat met de tekst op de achterkant en ik begon te luisteren en de tekst te volgen", zei Laebo. "Ik herinner me nog dat het het nummer 'No Quarter' was, en ik werd verliefd op de muziek."

Ondanks Peled's vroege worstelingen in het Engels, studeerde hij cum laude af op de middelbare school en diende hij in een cybereenheid van de luchtmacht. Bij het programma voor begaafde studenten van het Weizmann Institute ontwikkelde Peled een platform dat later Singit werd.

Met behulp van startgeld dat hij had bespaard door zijn werk in durfkapitaal, richtte Peled in 2019 Singit op met Benny Rosner, zijn voormalige legeraanvoerder, die dienst doet als Chief Technology Officer van het bedrijf.

In 2020 heeft het ministerie van Onderwijs het programma van Singit aangepast. Het bedrijf heeft nu 13 medewerkers.

Leren zonder het te beseffen
De twee concurrenten van Singit zijn Duolingo, gericht op volwassenen, en Lingopie , een Israëlisch videostreamingplatform waarmee kijkers verschillende talen kunnen leren terwijl ze naar televisieprogramma's en films kijken.

Peled zei dat uit de gegevens van het bedrijf blijkt dat gemiddelde studenten gedurende het schooljaar 200 nieuwe woorden leren via de app, en anderen meer dan 1.000 woorden.

Yaron Menashe, een inwoner van Haifa, zei dat zijn twee zonen van 10 en 12 jaar Singit gebruiken in hun Engelse klas. Zijn jongste zoon kende al wat Engels door het spel Minecraft te spelen.

"Hij leerde hier en daar een paar woorden, maar nu hoort hij liedjes waar hij van houdt en spreekt hij in zinnen", zei Menashe. "Beide jongens gebruiken de app in de klas om naar de muziek te luisteren en ik zie dat ze hem thuis gebruiken, als een spel."

Terwijl leraren misschien liever Engels onderwijzen met de liedjes van Adele, zei Menashe dat zijn zonen dol zijn op de Amerikaanse rockband Imagine Dragons.

"Ik denk dat voor mijn oudste zoon, de app ervoor zorgt dat hij meer Engels leert zonder te beseffen dat hij aan het leren is," zei Menashe.

israelnieuws.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht