• Peiling

Radio: "Het geluid van een ambulance is verschrikkelijk"

Een sectie waar nuttige bronnen en links worden gedeeld, zoals boeken, video's en online cursussen over ADHD, autisme en andere vormen van neurodiversiteit.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Radio: "Het geluid van een ambulance is verschrikkelijk"

Ongelezen bericht door Admin »

Het ene na het andere ‘prikkelarme’ initiatief duikt op. Zo kun je prikkelarm gaan winkelen, prikkelarm op restaurant, naar de kermis of naar het museum. Zijn we dan met z'n allen meer overprikkeld dan vroeger? 'De Wereld van Sofie' ging er twee uur lang dieper op in, en ook Magali De Reu kwam aan het woord.

Magali is 33 jaar en kreeg zo’n 20 jaar geleden te horen dat ze autismespectrumstoornis en ADHD heeft. Een van de dingen die bij die diagnose komt kijken is prikkelgevoeligheid. Magali ervaart alle zintuiglijke prikkels extra hard. Dat begint al vanaf het moment dat ze ‘s morgens wakker wordt en gaat de hele dag door. "De hyperfocus staat bij mij standaard aan. Het geluid van een ambulance vind ik bijvoorbeeld verschrikkelijk. Het is ook onvoorspelbaar. Ik krijg er zelfs hartkloppingen van. "

Hoe klinkt en voelt de wereld voor iemand die hooggevoelig is? Magali laat je meeluisteren in haar hoofd.

Luisteren: https://radio1.be/luister/select/de-wer ... hrikkelijk
Plaats reactie