Is de Bijbel verkeerd overgeschreven?

Over politiek, nieuwsitems, klimaat & milieu, religie, filosofie en wat verder verdieping brengt
Admin
Beheerder
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Is de Bijbel verkeerd overgeschreven?

Ongelezen bericht door Admin »

[youtube][/youtube]

De Bijbel is erg oud, maar nog steeds een van de meest invloedrijke boeken ter wereld. De afgelopen 2000 jaar zijn de teksten talloze keren overgeschreven, vertaald en gekopieerd. Komen de teksten van nu nog overeen met het origineel? Bijbelwetenschapper Mladen Popović (Rijksuniversiteit Groningen) zoekt het uit.
Vlinder♡
Geregistreerde gebruiker

Re: Is de Bijbel verkeerd overgeschreven?

Ongelezen bericht door Vlinder♡ »

Als iedereen ervanuitgaat dat Jezus begon met 12 volgers, waar zijn dan die 12 boeken?
Ok, 11, want Judas valt af..

En iedereen weet dat vertaling op vertaling, op vertaling veel scheef trekt..

Diep van binnen weten we echter méér dan we beseffen. Als je uitgaat van wijsheden v diverse stammen verspreid over de wereld, is de natuur één met ons, wij zijn één met de natuur.. we zijn dit echter verleerd.

Deste meer ik echter naar binnen ga, des te meer ik die connectie wakker maak, nieuw leven in blaas.

Hóe ik dat doe? Ademing.. ons leven start en eindigt ermee. En het is de meest simpele bodyhack die bestaat (Wim Hof weet dat ook!), diverse methodes hebben diverse invloeden, maar de basis is: koppie wordt rustiger, helderder.. (bij dagelijkse herhaling je lijf trouwens ook, oude opgeslagen emoties, pijn, herinneringen vastgezet, ook trauma, kan zo.. zonder triggeren v achterliggende zeer en verhaal.. worden opgeruimd, losgewoeld en opgeschoond).
Klinkt TE simpel, maar werkt.. dus waarom zou je het níet doen?!

De techniek die ik geleerd, lijkt voor enkeling op hyperventilatie, het is nl.best rap.. ja, ik pomp zuurstof in mijn lijf, alkaliseer het er ook mee!
(Veel beter dan de verzuring die vele ziektes veroorzaken, maar dat terzijde)..
Waarom is het geen hyperventilatie, waarom werkt dit wél vóór je? Vergelijk het met aanspannen v spieren: onwillekeurig heet dat een spasme, willekeurig gebruikt echter heet dat body building :geek:
Idem dito met ademing, je bouwt extra zuurstof (meer zelfs.. prana) op in je lijf. Prana is de puurste soort energie die er is; deze hele wereld is eruit opgebouwd. Stel je voor, dat je daar bewust mee kan werken.. Op een onbewust niveau schoont die extra energie al veel op, die pure energie. Bewust toegepast, kan het op een gegeven moment je kundalini ontwaken..
En dan komen we weer terug bij de bijbel: kundalini ontwaken is wat Jezus in zijn verdwenen jaren gedaan heeft, toen zijn Christus Bewustzijn wakkergemaakt werd, éénmaal verworden tot Jezus Christus kon hij met die uiterst basale energie spelen: water in wijn veranderen, zijn lijf lichter maken en zo over water lopen, een zee doen splijten, ..
Wereldwonderen als je dr niks v begrijpt! Maar over 100-200 jaar zijn er meer zoals hij, die een enerhiestoot door hun ruggengraat hebben laten gaan, en hun innerlijke zintuigen hebben aangewakkerd. Deze mogelijkheid zit er in íeder van ons verborgen. We hebben allemaal een ruggegraat, met een ida & pingala..
Oh.. en dan kan je meteen ook de Akashik Records checken, wat dr nou allemaal waar is, uit de bijbel :D :ugeek:

Zo.. Vlinder is back :lol:
Admin
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Admin »

Vlinder♡ schreef: 02 jul 2022 08:56En iedereen weet dat vertaling op vertaling, op vertaling veel scheef trekt..
Net als het fluisterspel op school. Kinderen in een kring en met de klok mee fluistert elk kind een woord dat je juffrouw het eerste heeft ingefluisterd door aan een ander kind. Aan het eind van de kring is er ander woord...
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arjen37 »

De bijbel is een oud sciencefiction/fantasy verhaal, dat door alle overleveringen en vertalingen zijn roots is kwijtgeraakt.
MARCDC
Geregistreerde gebruiker

Ongelezen bericht door MARCDC »

De uitdrukking 'dit document hier is de bijbel', dat zeggen ze soms om aan te geven dat het helemaal up-to-date en juist is wat daar in staat. Nu ja, vroeger maakte ik wel een een grapje: dat document is de bijbel, in de zin dat er 4 versies van rondgaan en die versies spreken elkaar allen ergens wel tegen.
OneHandedMan
Nieuwe gebruiker

Ongelezen bericht door OneHandedMan »

Vlinder♡ schreef: 02 jul 2022 08:56 Als iedereen ervanuitgaat dat Jezus begon met 12 volgers, waar zijn dan die 12 boeken?
Ok, 11, want Judas valt af..

En iedereen weet dat vertaling op vertaling, op vertaling veel scheef trekt..

Diep van binnen weten we echter méér dan we beseffen. Als je uitgaat van wijsheden v diverse stammen verspreid over de wereld, is de natuur één met ons, wij zijn één met de natuur.. we zijn dit echter verleerd.

Deste meer ik echter naar binnen ga, des te meer ik die connectie wakker maak, nieuw leven in blaas.

Hóe ik dat doe? Ademing.. ons leven start en eindigt ermee. En het is de meest simpele bodyhack die bestaat (Wim Hof weet dat ook!), diverse methodes hebben diverse invloeden, maar de basis is: koppie wordt rustiger, helderder.. (bij dagelijkse herhaling je lijf trouwens ook, oude opgeslagen emoties, pijn, herinneringen vastgezet, ook trauma, kan zo.. zonder triggeren v achterliggende zeer en verhaal.. worden opgeruimd, losgewoeld en opgeschoond).
Klinkt TE simpel, maar werkt.. dus waarom zou je het níet doen?!

De techniek die ik geleerd, lijkt voor enkeling op hyperventilatie, het is nl.best rap.. ja, ik pomp zuurstof in mijn lijf, alkaliseer het er ook mee!
(Veel beter dan de verzuring die vele ziektes veroorzaken, maar dat terzijde)..
Waarom is het geen hyperventilatie, waarom werkt dit wél vóór je? Vergelijk het met aanspannen v spieren: onwillekeurig heet dat een spasme, willekeurig gebruikt echter heet dat body building :geek:
Idem dito met ademing, je bouwt extra zuurstof (meer zelfs.. prana) op in je lijf. Prana is de puurste soort energie die er is; deze hele wereld is eruit opgebouwd. Stel je voor, dat je daar bewust mee kan werken.. Op een onbewust niveau schoont die extra energie al veel op, die pure energie. Bewust toegepast, kan het op een gegeven moment je kundalini ontwaken..
En dan komen we weer terug bij de bijbel: kundalini ontwaken is wat Jezus in zijn verdwenen jaren gedaan heeft, toen zijn Christus Bewustzijn wakkergemaakt werd, éénmaal verworden tot Jezus Christus kon hij met die uiterst basale energie spelen: water in wijn veranderen, zijn lijf lichter maken en zo over water lopen, een zee doen splijten, ..
Wereldwonderen als je dr niks v begrijpt! Maar over 100-200 jaar zijn er meer zoals hij, die een enerhiestoot door hun ruggengraat hebben laten gaan, en hun innerlijke zintuigen hebben aangewakkerd. Deze mogelijkheid zit er in íeder van ons verborgen. We hebben allemaal een ruggegraat, met een ida & pingala..
Oh.. en dan kan je meteen ook de Akashik Records checken, wat dr nou allemaal waar is, uit de bijbel :D :ugeek:

Zo.. Vlinder is back :lol:
Heel eerlijk gezegd vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat je denkt dat ieder mens net als Jezus Christus een energiestoot in de ruggengraat laten gaan en dat ze allerlei wonderen kunnen verrichten. In feite geloof je dus in alle wonderen die verricht zijn, die je overigens tegelijkertijd verklaard door meditatie, wat ik verder nergens ooit op de wereld terug heb gezien van andere personen. Dan moet Jezus Christus in jouw ogen wel heel speciaal zijn. In mijn ogen is hij speciaal, ik vertrouw op Hem, maar waarom vind jij Hem zo speciaal, maar vertel je direct ook erbij dat we allemaal zo als hem kunnen zijn? Dat we ieder uniek en speciaal zijn, prima, maar zo speciaal als Jezus zelf geweest is, denk je dat?
Fran
Moderator
2e diagnose: Anders
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fran »

Ja, natuurlijk. Na zoveel jaaaaaren en vertalingen moeten er fouten in staan.
Het is net als zo'n fluisterspel met 30 mensen. De laatste zegt altijd wat anders dan de eerste.

Geldt overigens niet alleen voor de Bijbel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht