• Peiling

Interviewer met autisme bevraagt president Macron

Niet alleen nieuws, maar ook inspirerende verhalen, opiniestukken en andere interessante content vanuit diverse media.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Interviewer met autisme bevraagt president Macron

Ongelezen bericht door Admin »

De Franse president Emmanuel Macron liet zich interviewen door Papotin, een magazine waarvan de medewerkers autisme hebben. Een van de vragenstellers had een vraag op papier geschreven die hij niet rechtstreeks durfde stellen. Heb je liever dat ik het voorlees, vroeg Macron. Dat leek Adrien inderdaad een beter idee. Hij overhandigde de president het papier, die er een blik op wierp en toen vroeg 'Moet ik dit aan iedereen voorlezen?' Ja natuurlijk moest dat.

"Hij is de president. Hij moet het voorbeeld geven. Hij moet niet trouwen met zijn lerares," las Macron voor. De Franse 45-jarige president die op jonge leeftijd verliefd werd op en later trouwde met zijn 24 jaar oudere lerares Brigitte, is normaal gesproken niet erg happig op dit onderwerp maar nu kon hij het niet uit de weg gaan. "Het is geen kwestie van voorbeeld geven, zie je? Verliefd worden is geen keuze,' antwoordde hij. "Denk je dat dat niet goed is?" Adrien antwoordde dat hij het moeilijk vond. Macron trachtte de spraakmakende romance vervolgens te relativeren. "Ze was niet echt mijn lerares. Ze was mijn docent drama, dat is iets anders." Dat leidde meteen tot een reactie uit het gezelschap "Haha, de slimmerik." Dat was dan weer een rake analyse. Met "Hou nu op me te doorzien," trachtte Macron een uitweg te zoeken.

De interviews van Papotin met beroemdheden zijn een traditie. Onder meer de presidenten Jacques Chirac en Nicolas Sarkozy gingen hem voor. De ontmoetingen staan er om bekend dat de interviews geen blad voor de mond nemen en er van alles kan gebeuren. Macron bedankte de bijzondere journalisten na het interview dat een half uur duurde. "Jullie vragen hebben me naar terreinen gebracht die andere journalisten niet konden bereiken."

https://www.papotin.site/

bnnvara.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht