Politiek discussiecafé

Over politiek, nieuwsitems, klimaat & milieu, religie, filosofie en wat verder verdieping brengt

Ik stem

VVD omdat, met alle integerheid, 130km/h best tof is
2
29%
D66 omdat dit al jaren mijn tweede keuze zou zijn
0
Geen stemmen
PVV omdat ik geen hooftdoek draag over me kapusjon
0
Geen stemmen
CDA omdat mijn ouders altijd KVP stemden
0
Geen stemmen
SP omdat shag en bier en een uitkering wél samengaan
0
Geen stemmen
PvdA omdat ik ook al FNV-lid ben
0
Geen stemmen
GroenLinks omdat ik ook een eikeltjespyjama heb
0
Geen stemmen
PvdD omdat ik vind dat jij geen vlees mag eten
0
Geen stemmen
CU omdat Jezus leeft
3
43%
FvD omdat ik de dokter niet geloof (echnie!), maar een recalcitrante politicus wél
0
Geen stemmen
Ja21 omdat ik overal nee tegen zeg
1
14%
SGP omdat de jouw opgelegde zondagsrust mij heilig is
0
Geen stemmen
DENK het niet
0
Geen stemmen
VOLT omdat D66 zoooo 1966 is
0
Geen stemmen
BBB want zo is het toch? Of niet soms?
0
Geen stemmen
BIJ1 omdat het al lang niet meer bijeen is
0
Geen stemmen
50PLUS omdat Henk Krol daar weg is
0
Geen stemmen
Anders... Omdat mijn partij er niet bij staat
1
14%

Totaal aantal stemmen: 7

Admin
Beheerder
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Politiek discussiecafé

Ongelezen bericht door Admin »

Dit onderwerp is voor discussie over politiek.
Een beetje gemoedelijk graag. Want je overtuigt elkaar toch niet.

En mocht het toch uit de hand lopen dan is hier enige inspiratie op te doen.

Zitten we te wachten op 'Forumscholen', Is al die koeienpoep ons aller probleem of gaan we dood van de honger als er minder wordt geboerd? Moet er misschien juist méér worden geboerd? En hoe zit het met wind? Laten we dat (of die) gaan of zetten we er juist meer op in? En dan de ruimtelijke ordening voor de komende 50 jaar? Of de komende 25.000 jaar? Hoe zou het dan zijn met de wereld? En is dat überhaupt relevant? Spreken we wel voldoende Duits? Is het verstandig om (alvast) Russisch te leren? Of Chinees?

Hebben we wel genoeg arbeidskrachten? Of juist teveel Marokkanen? Of Polen? Of Tubbergers? Mag je nog 'neger' zeggen? Of jood? Jodenkoeken? Kan dat nog? Kunnen die nog?

Is de Koning nog houdbaar? Is deze Koning nog houdbaar? Wie zou de eerste president kunnen en misschien wel moeten zijn? Matthijs van Nieuwkerk? Henk Krol? Diederik Stapel? Frans Duijts? Abdel Mazraoui?
Ananas
Geregistreerde gebruiker
2e diagnose: Anders

Re: Politiek discussiecafé

Ongelezen bericht door Ananas »

Tis meer iets ergens van vinden, vind ik. Mee eens of niet standpunten.

Afijn, ik zou graag weer eigen landen zien, waar het eigen volk thuis hoort. Met zo nu en dan landje pik waardoor de bevolking netjes in toom wordt gehouden qua aantallen door vechten en verdedigen. Liefst weer met paard en wagen boodschappen doen bij de bakker en groenteboer in het dorp. Door eigen lanen en culturen krijg je ook economie.
Alle koningen gaan op de brandstapel en gebruiken we het belasting geld voor goede zorg en leefbaarheid. Er mag ook niet teveel gefokt worden, en een beetje een rem op het alfabet gehalte wat mensen allemaal wel niet willen zijn, want daar heb je geen tijd meer voor als je op het land moet werken, i.p.v op je telefoontje of scherm zit te koekeloeren. Liefst de oude tijd maar dan wat hipper qua ziektebestrijding en zorg. Vegas kunnen knollen vreten, ik jaag wel op mijn eigen vlees. Dus ook een samenleving zonder dat alles maar door je strot wordt geramd van "ik vind, en jij moet". Leven en laten leven.

Zoiets, denk ik. En echt qua politiek? Tis om te huilen en gaat alleen nog maar om geld.
Bite me!
MARCDC
Geregistreerde gebruiker

Ongelezen bericht door MARCDC »

Er gebeurt vandaag de dag wel één en ander in de wereld.
De oorlog in Oekraïne,
protesten in Iran en China,
spanningen rond Taiwan,
Noord Korea pest Zuid Korea en Japan,
Iran zou plannen gehad hebben om Saoudi Arabië binnen te vallen.

Ik heb zelf wel het gevoel dat een wereldoorlog al 'long overdue' was, 't wordt tijd om nog eens een grooote oorlog uit te vechten... China valt India binnen, zelfde verhaal als met Oekraïne, popcorn, beetje stoken, tot India begint te plooien en dan gaat de VS, Japan en Australië meedoen... China steunt Rusland openlijk, wat maakt dat Oekraïne zelf ook begint te plooien, en dan moet Europe ineens ook meedoen... en de Nato heeft natuurlijk ook een 2de front, het veilig stellen van natuurlijke grondstoffen, olie, gas, lithium, meststoffen, uranium... al was het maar om het niet aan China of Rusland te laten...

Benieuwd hoe je zoiets aan je grootvader zou uitleggen... deze wereldoorlog zijn de Japanners en de Duitsers bij de geallieerden, en China en Rusland zijn de asmogendheden...
Fotovaag
Geregistreerde gebruiker
2e diagnose: Anders
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotovaag »

Met de provinciale staten in aantocht zijn er veel debatten te volgen waarbij de landelijke politici zich flink roeren.
Het is niet dat ik ze allemaal volg of eerder eigenlijk niet, veel geschreeuw weinig wol etc..

Maar met wat ik meekrijg van de politici van het diverse pluimage is het wel eigenlijk een triest kansloos zooitje waar we uit mogen kiezen.
1) Methode Rutte: Iets beloven waarvan je al weet dat je het niet kan waarmaken en al bedacht hebt waar je de schuld kan gaan leggen. Zelfs de tweedekamerfractie van de VVD trapt er in indien uitgevoerd door Mark.
2) Mensen die aan een zakje lavendel (en vermoedelijk ook LSD) snuiven en dan de meest rare dingen roepen.
3) Het eerlijke verhaal is dat er geen eerlijk verhaal is, het is wel een populaire term.
4)Partijen die denken omdat huizenprijzen nu zo hoog zijn dat iedereen die een eigen huis heeft automatisch meer dan een ton per jaar binnenharkt.
5) Waarschijnlijk nog vele voorbeelden vanuit jullie te geven dat het eigenlijk eerder een eigen eer en glorie is dan een volksvertegenwoordiging.
Plaats reactie