• Peiling

Radio: Er moet meer aandacht komen voor ouderen met autisme

Een sectie waar nuttige bronnen en links worden gedeeld, zoals boeken, video's en online cursussen over ADHD, autisme en andere vormen van neurodiversiteit.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Radio: Er moet meer aandacht komen voor ouderen met autisme

Ongelezen bericht door Admin »

Er is nog weinig bekend over autisme bij ouderen. Dit terwijl ze veel veranderingen meemaken in die levensfase. Frans Jacobs is zelf zo'n oudere met autisme en is voor de HAN betrokken bij de projectgroep ‘sociaal, perspectief, van en voor ouderen met autisme’. Hij vertelt erover in de Villa.

Luister (en kijk) naar het fragment: https://www.nporadio1.nl/fragmenten/vil ... et-autisme
Gebruikersavatar
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 aug 2022 20:43
Locatie: Sneek
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Re: Radio: Er moet meer aandacht komen voor ouderen met autisme

Ongelezen bericht door arjen37 »

Ik heb het boek "Older Adults and Autism Spectrum Conditions" liggen. Toen ik het kocht dacht ik dat het op mezelf betrekking had, want veel boeken zijn op kinderen gericht. Maar het is echt op senioren/bejaarden gericht. Het is het enige boek voor die leeftijdscategorie die ik ken.

Er is valt echt nog wel wat te timmeren aan de weg als het gaat om bejaarden met autisme. Net zoals kinderen met autisme volwassen worden met de bijbehorende uitdagingen worden die volwassen een keer bejaard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht