• Peiling

De Speld: Spreekbeurt Anne (12) gaat over haar 5 diagnoses

Niet alleen nieuws, maar ook inspirerende verhalen, opiniestukken en andere interessante content vanuit diverse media.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1994
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

De Speld: Spreekbeurt Anne (12) gaat over haar 5 diagnoses

Ongelezen bericht door Admin »

“Hallo allemaal, welkom bij mijn spreekbeurt”, begint Anne uit groep acht van basisschool De Vlinder in Amersfoort. De 12-jarige houdt haar spreekbeurt over haar vijf diagnoses. Terwijl de klas bij het digiboard komt zitten, kijkt ze zenuwachtig naar haar papiertje. “Ik heb AD(H)D, een depressie, een angststoornis, een aut…autis…mespectrumstoornis, dyslexie en dyscalculie.”

“Ik wilde het eerst hebben over Coca Cola, maar dat deed Mara al. Toen zei de juf dat ik ook kon praten over waarom ik soms kinderen bijt.” Anne heeft foto’s meegenomen van haar psycholoog, haar vaste apotheek en haar familie-opstelling. “Ik wilde ook mijn medisch dossier meenemen, maar dat mocht niet van mama."

Heel groep acht luistert aandachtig naar Annes verhaal over haar hulpverleners, de namen van stemmen in haar hoofd en de quiz over haar medicatie. Ook juf Sanne is erg positief over de spreekbeurt. "Het is belangrijk dat je kinderen op vroege leeftijd al leert wat ze de komende jaren te wachten staat.”

Volgende week is Tommy aan de beurt die gaat vertellen over zijn uithuisplaatsing en het drugslab van zijn moeder.

https://speld.nl/2023/06/28/spreekbeurt ... diagnoses/
Alba
Geregistreerde gebruiker
Berichten: 552
Lid geworden op: 12 jun 2022 20:14
1e diagnose: Autisme

Re: De Speld: Spreekbeurt Anne (12) gaat over haar 5 diagnoses

Ongelezen bericht door Alba »

:mrgreen:

(Ik tel er trouwens zes. Heeft Admin er stiekem een diagnose aan toegevoegd?)
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1994
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Re: De Speld: Spreekbeurt Anne (12) gaat over haar 5 diagnoses

Ongelezen bericht door Admin »

Iets met dyscalculie... ;)
Alba
Geregistreerde gebruiker
Berichten: 552
Lid geworden op: 12 jun 2022 20:14
1e diagnose: Autisme

Re: De Speld: Spreekbeurt Anne (12) gaat over haar 5 diagnoses

Ongelezen bericht door Alba »

Admin schreef: 01 jul 2023 09:45 Iets met dyscalculie... ;)
Zoals volgende week bij Tommy blijkt dat hij helemaal niet uit huis is geplaatst, maar dat de buren het zo zat waren dat hij daar steeds naar binnenliep, dat ze hem de deur uit gegooid hebben? ;)

(Tommy heeft dysvicinie.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht