Welkom op het Autsider Forum

Heb je autisme, ADHD of andere neurodivergente kenmerken of daarmee affiniteit? Heb je behoefte aan een plek waar je niet hoeft te maskeren?
Op het Autsider Forum kan je ervaringen delen, vragen stellen, spelletjes spelen, gespreksonderwerpen starten en herkenning vinden in een veilige en respectvolle omgeving.

Waarom lid worden?
  • Voor en door neurodivergente volwassenen
  • Herkenning, steun en inzicht
  • Anoniem als je wilt
  • Actief bijdragen wordt gewaardeerd, alleen meelezen mag natuurlijk ook
  • Ook voor studieprojecten, vacatures e.d.

Geïnteresseerd? Registreer hier je account!

PAS Contactdag Zwolle 25 april 2026

Kondig hier toekomstige online en offline evenementen aan zoals webinars, workshops, bijeenkomsten, etc.
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Topics: 158
1e diagnose: Autisme
2e diagnose: ADHD
Contacteer:

PAS Contactdag Zwolle 25 april 2026

Ongelezen bericht door arjen37 »

Na enige afwezigheid is PAS weer terug in Zwolle op zaterdag 25 april 2026.

Meer informatie en aanmelden (verplicht)
https://pasnederland.nl/contactdag/zwolle/
Autisme Index - verzamelde links en informatie aan de hand van thema's over autisme.
Tatu
Geregistreerde gebruiker
Topics: 19
2e diagnose: Anders

Re: PAS Contactdag Zwolle 25 april 2026

Ongelezen bericht door Tatu »

Hij staat inmiddels in mijn agenda. Ik sla de contactdag in Alkmaar even over omdat deze daar in een matig bereikbaar en nogal donker en krap lijkend buurthuis midden in het centrum plaatsvindt. Het restaurant in Zwolle lijkt een stuk lichter en ik kan de reis van en naar het station met het openbaar vervoer maken als het nodig is. Er komt een mooie verbinding uit de planner waarmee ik met de treinenknoop van 12:45 uur op het station kan zijn; afhankelijk van hoe ik me voel kan ik daarna de bus pakken of meelopen naar het restaurant. :D
Laatst gewijzigd door Tatu op 13 mar 2026 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Contacteer:

Nou, dan zie ik je in Zwolle.

Ik kom zelf met de auto en ga rechtstreeks naar de locatie.
Autisme Index - verzamelde links en informatie aan de hand van thema's over autisme.
Tatu
Geregistreerde gebruiker

Tot dan!
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Contacteer:

Alkmaar valt de ruimte wel mee trouwens (denk ik, maar ik weet niet hoeveel licht jij nodig hebt), maar het is wel een drukke contactdag.
Helaas zit die wel op een kwartier lopen van het station af, zonder volgens mij OV dat in de buurt komt. Dat is wel een nadeel inderdaad.
Tatu
Geregistreerde gebruiker

Ik hoop inderdaad wel dat ik zonder koptelefoon een contactdag kan bezoeken. Hoe kleiner de ruimte en hoe meer mensen, hoe slechter ik gesprekken kan voeren. En dat alles nog afgezien van de bereikbaarheid. Het lijkt me dus goed om Alkmaar inderdaad over te slaan en niet alsnog aan te melden.
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Contacteer:

De contactdag is geslaagd. Niet zo'n heel grote groep, maar daardoor wel een redelijk centraal gesprek en dus minder prikkels. De locatie is overdag rustig, mensen die komen lunchen worden in eerste instantie aan de andere kant van de centrale bar neergezet, dus er zat niemand vlak om ons heen. We zijn vroeg aan het diner begonnen en pas toen wij klaar waren liep de zaak vol met andere mensen.

Voor herhaling vatbaar. En als alles gaat zoals gepland dan wordt mijn plek de volgende keer ingenomen door een gastvrouw.
Tatu
Geregistreerde gebruiker

Zoals de afgelopen tijd wel vaker gebeurd is, voelde ik me afgelopen zaterdag hondsberoerd. Dat kwam weliswaar vooral door de therapie die ik vorige week gestart ben, maar desondanks: ik kon helaas niet meer komen.

De samenvatting van de contactdag klinkt in ieder geval hoopgevend. Ik hoop dan ook dat ik me voor de aanstaande contactdag in Utrecht beter zal voelen.
Plaats reactie