• Peiling

Therapy With Dogs May Not Be Helpful For Children With Autism

Niet alleen nieuws, maar ook inspirerende verhalen, opiniestukken en andere interessante content vanuit diverse media.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Therapy With Dogs May Not Be Helpful For Children With Autism

Ongelezen bericht door Admin »

A new study has found that using therapy dogs with autistic children may not be beneficial, or at least not for all. When it comes to helping autistic children cope and thrive in life, there are always a variety of different interventions that are used. There are countless forms of therapy, and it can be overwhelming to try and find one that works.

Afbeelding

One that has been showing promise, and is growing in popularity, is dog therapy. Using dogs, or any animals, as part of therapy has been shown to help children who are struggling with a lot of challenges. It has been helping children who have mental health challenges, physical disabilities, and children who have been diagnosed with an autism spectrum disorder.

According to Medical Xpress, a new study has found that therapy dogs are not always the best route for autistic children. This was shown through a study that the University of Missouri did, and it can be read in full here.
Gebruikersavatar
EgoSum
Geregistreerde gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: 07 mei 2023 14:24
1e diagnose: Autisme

Re: Therapy With Dogs May Not Be Helpful For Children With Autism

Ongelezen bericht door EgoSum »

De link werkt niet (meer).

On topic:
Ik vind honden vervelend. Het geblaf, gepiep, gelik en gespring irrireert me. Ze vragen ook veel aandacht. Zitten overal op en in, niets voor mij. En als je een hond hebt, kun je hem een paar keer per dag uitlaten en zijn drollen in een zakje meenemen. Nee bedankt.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Re: Therapy With Dogs May Not Be Helpful For Children With Autism

Ongelezen bericht door Admin »

Dode link verwijderd.

Een hond is ook niks voor mij. Dezelfde redenen. Katten vind ik leuker en vroeger had ik er altijd wel één of twee. Maar nu ik alleen ben en veel weg voor het werk niet meer. Bovendien woon ik op een verdieping met alleen een balkon. En katten moeten naar buiten kunnen. En om andere redenen juist niet.

Huisdieren... Mensen zouden ze aleen moeten houden als het (ook) voordelen heeft voor het dier.

Maar we dwalen af.
Gebruikersavatar
EgoSum
Geregistreerde gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: 07 mei 2023 14:24
1e diagnose: Autisme

Re: Therapy With Dogs May Not Be Helpful For Children With Autism

Ongelezen bericht door EgoSum »

Weet niet of we afdwalen, als een hond therapeutisch werkt, geldt dit dus niet voor iedereen 8-)

Ik ben eigenlijk tegen huisdieren. Tenzij je een dier echt respecteert en een goed leven kan geven en zoveel mogelijk naar zijn aard kunt laten leven. Maar de meeste mensen weten maar heel weinig van het dier dat ze in huis nemen.

Heb zelf twee konijnen (een koppel). Lijkt tegenstrijdig, maar is een lang verhaal. Als ik ze niet genomen had, fungeerden ze nu apart als kinderspeeltje. Nu hebben ze samen een gelukkig leven bij mij in de tuin, waar ze heel veel ruimte hebben, met grote zandbak om te graven :mrgreen:

Konijnen werken voor mij therapeutisch.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1975
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Re: Therapy With Dogs May Not Be Helpful For Children With Autism

Ongelezen bericht door Admin »

EgoSum schreef: 15 sep 2023 21:12 Ik ben eigenlijk tegen huisdieren. Tenzij je een dier echt respecteert en een goed leven kan geven en zoveel mogelijk naar zijn aard kunt laten leven. Maar de meeste mensen weten maar heel weinig van het dier dat ze in huis nemen.
Mee eens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht