• Peiling

Zoek jij liever een rustige ruimte op? Praat mee over prikkelgevoeligheid

Niet alleen nieuws, maar ook inspirerende verhalen, opiniestukken en andere interessante content vanuit diverse media.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1994
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Zoek jij liever een rustige ruimte op? Praat mee over prikkelgevoeligheid

Ongelezen bericht door Admin »

NU.nl kiest elke dag een actueel onderwerp waarover jij uitgebreid met medelezers van gedachten kunt wisselen. Vandaag kun je meepraten over prikkelgevoeligheid. Het Groninger Museum organiseerde twee weken geleden de eerste prikkelarme openstelling. Bevind jij je graag tussen de mensen, met felle verlichting en muziek? Of zoek je liever de rust op met zo weinig mogelijk mensen en geluiden om je heen?

https://www.nu.nl/stelling/6271001/zoek ... gheid.html
Gebruikersavatar
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2022 20:43
Locatie: Sneek
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Re: Zoek jij liever een rustige ruimte op? Praat mee over prikkelgevoeligheid

Ongelezen bericht door arjen37 »

Ik heb het liefste een rustige omgeving zonder teveel gepraat. Wordt er, zoals op kantoor, wel veel gepraat dan brengt mijn koptelefoon met ANC en goede muziek uitkomst. Het hoeft voor mij dus niet stil te zijn (liever niet), maar wel gewenst geluid.

Verder houd ik niet van (onverwachte) aanraking. Dat is gewoon niet fijn. En helaas ook een belemmering in een mogelijke relatie.
Gebruikersavatar
Admin
Beheerder
Berichten: 1994
Lid geworden op: 04 jun 2022 13:59
Locatie: Amersfoort
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Re: Zoek jij liever een rustige ruimte op? Praat mee over prikkelgevoeligheid

Ongelezen bericht door Admin »

Ik zoek de prikkels ook niet op. Integendeel. Gevoeligheid neemt bij mij toe naarmate ik ouder word. Andere autidingen gaan juist wat beter.
Online
enno
Geregistreerde gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jul 2022 14:49
Locatie: Driebergen

Re: Zoek jij liever een rustige ruimte op? Praat mee over prikkelgevoeligheid

Ongelezen bericht door enno »

Rust. Ik kom wekelijks hier in het dorp bij de inloop, en daar is het me vaak toch iets te druk. Ik ben er qua sociale contacten heel blij mee, maar kom er het liefst aan het eind van de dag, omdat het dan rustiger is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht