Ja.arjen37 schreef: 16 sep 2024 14:43 Waarom communicatie tussen mensen met autisme vlotter verloopt
Ervaren jullie dat ook zo? Dat je door een andere autist vaker beter begrepen wordt dan wanneer je communiceert met een neurotypische persoon?
Je bedoelt die foto met 4 vrouwen in zomerkledij?Marcel schreef: 23 sep 2024 19:04 Voordat ik reageer . . . . Wie heeft die foto bij dat artikel bedacht?
Ik denk dat ik hem begrijpMarcel schreef: 23 sep 2024 19:04 Maar ik herken het wel. In zoverre dat ik herken dat mensen zoals ik op een normale en heldere manier kunnen praten met de ander. En dat mensen die niet zijn zoals ik dat niet met mij eens zijn.
Dat zou best wel eens de spijker op de kop kunnen zijn. En ook voor autisten onderling zou dat best wel eens kunnen gelden. Sommige gesprekken met mede-autisten zijn, om in jargon te blijven, ook like pulling teeth.MARCDC schreef: 25 sep 2024 13:23 Ik zie het eerder wat somber in. Volgens mij is het eerder te formuleren als: waarom NT'ers liever naar de tandarts gaan dan hun tijd verdoen met naar het gereutel van een autist te luisteren.
En dan hou je als autist nog alleen een beperkte groep mensen over die wel met je praten...