Welkom op het Autsider Forum

Heb je autisme, ADHD of andere neurodivergente kenmerken of daarmee affiniteit? Heb je behoefte aan een plek waar je niet hoeft te maskeren?
Op het Autsider Forum kan je ervaringen delen, vragen stellen, spelletjes spelen, gespreksonderwerpen starten en herkenning vinden in een veilige en respectvolle omgeving.

Waarom lid worden?
  • Voor en door neurodivergente volwassenen
  • Herkenning, steun en inzicht
  • Anoniem als je wilt
  • Actief bijdragen wordt gewaardeerd, alleen meelezen mag natuurlijk ook
  • Ook voor studieprojecten, vacatures e.d.

Geïnteresseerd? Registreer hier je account!

Webinar 21-11-2024: Werken via AutiTalent

Kondig hier toekomstige online en offline evenementen aan zoals webinars, workshops, bijeenkomsten, etc.
Eric
Beheerder
Topics: 695
1e diagnose: Autisme
Contacteer:

Webinar 21-11-2024: Werken via AutiTalent

Ongelezen bericht door Eric »

In dit webinar speciaal voor werkzoekenden, vertellen we je alles over werken via AutiTalent en wat dat voor jou kan betekenen. Het webinar wordt in het Nederlands gehouden, maar er komt ook een replay beschikbaar met Engelse ondertiteling.

Vind je het lastig om je voor te stellen hoe wij te werk gaan en wat je kunt verwachten? Geen zorgen! Deze keer hebben we een van onze medewerkers uitgenodigd die zijn persoonlijke ervaring deelt. Hij vertelt je hoe het proces verliep, van inschrijving bij AutiTalent tot aan zijn huidige baan.

Nieuwsgierig geworden? Mis het niet en schrijf je snel in!
​​​​​​​
Je krijgt de kans om vragen te stellen en direct meer te weten te komen over hoe wij jou kunnen helpen bij het vinden van de juiste baan. We kijken ernaar uit je te verwelkomen!

​​​​​​​Note: The webinar will be held in Dutch, but a replay will also be available with English subtitles.

Het volgende webinar:

Donderdag 21 november 2024
19.00-20.00

Aanmelden: https://autitalent.webinargeek.com/webi ... kzoekenden
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Topics: 158
2e diagnose: ADHD
Contacteer:

Re: Webinar 21-11-2024: Werken via AutiTalent

Ongelezen bericht door arjen37 »

Jammer, op dat tijdstip heb ik al een afspraak staan.
Begrijp ik het goed dat je het terug kunt zien? Al dan niet met Engelse ondertiteling?
Autisme Index - verzamelde links en informatie aan de hand van thema's over autisme.
Eric
Beheerder
Contacteer:

Ja, klopt.
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Contacteer:

Fijn, want ik heb wel interesse om eens te zien hoe AutiTalent werkt.
Autisme Index - verzamelde links en informatie aan de hand van thema's over autisme.
enno
Topics: 23

Ongelezen bericht door enno »

Ik heb me dit weekend ingeschreven, en sta sinds gisteren ook in het systeem als werkzoekende.
jeroen
Geregistreerde gebruiker
Topics: 12

Ongelezen bericht door jeroen »

enno schreef: 19 nov 2024 17:00 Ik heb me dit weekend ingeschreven, en sta sinds gisteren ook in het systeem als werkzoekende.
AutiTalent klinkt aantrekkelijk, maar je werkte vroeger als ambtenaar? Ik kan me geen betere werkplek inbeelden dan de ambtenarij: je kan er bijna niet ontslagen worden, er is veel structuur en weinig verandering.
enno
Topics: 23

Ongelezen bericht door enno »

jeroen schreef: 14 dec 2024 21:24 AutiTalent klinkt aantrekkelijk, maar je werkte vroeger als ambtenaar? Ik kan me geen betere werkplek inbeelden dan de ambtenarij: je kan er bijna niet ontslagen worden, er is veel structuur en weinig verandering.
Ja, dat klopt, maar ik wilde toch weg, en heb daarom zelf ontslag aangevraagd.

Hier waren een paar redenen voor, en 1 daarvan was dat men ook bij de overheid werkt met moderne fratsen als agile en scrum, waardoor de IT niet meer is wat het geweest is, en de strutuur die ik nodig heb feitelijk niet meer bestaat.

Een andere was, dat ik daar moest solliteren naar een hogere functie, terwijl ik in het bedrijfsleven gewoon op basis van mijn presteren gepromoveerd werd. En bij die sollicitatie bleek dat een sociaal vaardigere collega onderhands een tip kreeg, voordat de functie gepubliceerd werkt. Ook dat is ambtenarij, namelijk, en dat was me bij een andere aanstelling ook al gebeurd, bij een andere tak van de rijksoverheid.

De 3e was, dat ik ook vast zat op een project, en daarbij had ik het na 4 jaar ook wel gehad. Ik wil zelf namelijk na een (paar) jaar toch wel wat anders maken, en opnieuw beginnen aan een ander product.
jeroen
Geregistreerde gebruiker
Topics: 12

Ongelezen bericht door jeroen »

enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Hier waren een paar redenen voor, en 1 daarvan was dat men ook bij de overheid werkt met moderne fratsen als agile en scrum, waardoor de IT niet meer is wat het geweest is, en de strutuur die ik nodig heb feitelijk niet meer bestaat.
Veel success om iets in de IT te vinden zonder agile en scrum; ik vond het in het begin ook maar niets, maar nu ik er aan gewend ben, vind ik het wel ok. Ik werk wel voltijds thuis, dus moet nooit in die "scrum circle" van mensen staan.
enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Een andere was, dat ik daar moest solliteren naar een hogere functie, terwijl ik in het bedrijfsleven gewoon op basis van mijn presteren gepromoveerd werd. En bij die sollicitatie bleek dat een sociaal vaardigere collega onderhands een tip kreeg, voordat de functie gepubliceerd werkt. Ook dat is ambtenarij, namelijk, en dat was me bij een andere aanstelling ook al gebeurd, bij een andere tak van de rijksoverheid.
Dat was ook mijn indruk bij de ambtenarij soms, dat hoge functies gaan naar degene waar de baas het liefste een koffie mee drinkt.
enno schreef: 14 dec 2024 21:56 De 3e was, dat ik ook vast zat op een project, en daarbij had ik het na 4 jaar ook wel gehad. Ik wil zelf namelijk na een (paar) jaar toch wel wat anders maken, en opnieuw beginnen aan een ander product.
Dan is het ideaal om consultant te zijn, hopelijk gaat dat via AutiTalent...
arjen37
Geregistreerde gebruiker
Contacteer:

@admin Weet je toevallig ook wanneer de versie met ondertiteling beschikbaar komt?
Eric
Beheerder
Contacteer:

Al wel een terugkijklink, maar (nog) niet met ondertiteling:

https://autitalent.webinargeek.com/watc ... db6060ea2/
Zwartekoffie
Geregistreerde gebruiker
Topics: 6

Ongelezen bericht door Zwartekoffie »

jeroen schreef: 14 dec 2024 23:13
enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Hier waren een paar redenen voor, en 1 daarvan was dat men ook bij de overheid werkt met moderne fratsen als agile en scrum, waardoor de IT niet meer is wat het geweest is, en de strutuur die ik nodig heb feitelijk niet meer bestaat.
Veel success om iets in de IT te vinden zonder agile en scrum; ik vond het in het begin ook maar niets, maar nu ik er aan gewend ben, vind ik het wel ok. Ik werk wel voltijds thuis, dus moet nooit in die "scrum circle" van mensen staan.
enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Een andere was, dat ik daar moest solliteren naar een hogere functie, terwijl ik in het bedrijfsleven gewoon op basis van mijn presteren gepromoveerd werd. En bij die sollicitatie bleek dat een sociaal vaardigere collega onderhands een tip kreeg, voordat de functie gepubliceerd werkt. Ook dat is ambtenarij, namelijk, en dat was me bij een andere aanstelling ook al gebeurd, bij een andere tak van de rijksoverheid.
Dat was ook mijn indruk bij de ambtenarij soms, dat hoge functies gaan naar degene waar de baas het liefste een koffie mee drinkt.
enno schreef: 14 dec 2024 21:56 De 3e was, dat ik ook vast zat op een project, en daarbij had ik het na 4 jaar ook wel gehad. Ik wil zelf namelijk na een (paar) jaar toch wel wat anders maken, en opnieuw beginnen aan een ander product.
Dan is het ideaal om consultant te zijn, hopelijk gaat dat via AutiTalent...
Ja maar als ambtenaar heb je wel veel minder werkdruk enzo. Terwijl dat in het bedrijfsleven toch best wel flink kan zijn. Als jij niet je prestaties levert, je soms gewoon minder betaald krijgt dan een ander.

Dat is bij ambtenaar functie niet en we hebben goede cao en pensioen
Koffie, omdat elke slechte ochtend een tweede kans verdient. ☕
Plaats reactie