AutiTalent klinkt aantrekkelijk, maar je werkte vroeger als ambtenaar? Ik kan me geen betere werkplek inbeelden dan de ambtenarij: je kan er bijna niet ontslagen worden, er is veel structuur en weinig verandering.enno schreef: 19 nov 2024 17:00 Ik heb me dit weekend ingeschreven, en sta sinds gisteren ook in het systeem als werkzoekende.
Ja, dat klopt, maar ik wilde toch weg, en heb daarom zelf ontslag aangevraagd.jeroen schreef: 14 dec 2024 21:24 AutiTalent klinkt aantrekkelijk, maar je werkte vroeger als ambtenaar? Ik kan me geen betere werkplek inbeelden dan de ambtenarij: je kan er bijna niet ontslagen worden, er is veel structuur en weinig verandering.
Veel success om iets in de IT te vinden zonder agile en scrum; ik vond het in het begin ook maar niets, maar nu ik er aan gewend ben, vind ik het wel ok. Ik werk wel voltijds thuis, dus moet nooit in die "scrum circle" van mensen staan.enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Hier waren een paar redenen voor, en 1 daarvan was dat men ook bij de overheid werkt met moderne fratsen als agile en scrum, waardoor de IT niet meer is wat het geweest is, en de strutuur die ik nodig heb feitelijk niet meer bestaat.
Dat was ook mijn indruk bij de ambtenarij soms, dat hoge functies gaan naar degene waar de baas het liefste een koffie mee drinkt.enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Een andere was, dat ik daar moest solliteren naar een hogere functie, terwijl ik in het bedrijfsleven gewoon op basis van mijn presteren gepromoveerd werd. En bij die sollicitatie bleek dat een sociaal vaardigere collega onderhands een tip kreeg, voordat de functie gepubliceerd werkt. Ook dat is ambtenarij, namelijk, en dat was me bij een andere aanstelling ook al gebeurd, bij een andere tak van de rijksoverheid.
Dan is het ideaal om consultant te zijn, hopelijk gaat dat via AutiTalent...enno schreef: 14 dec 2024 21:56 De 3e was, dat ik ook vast zat op een project, en daarbij had ik het na 4 jaar ook wel gehad. Ik wil zelf namelijk na een (paar) jaar toch wel wat anders maken, en opnieuw beginnen aan een ander product.
Ja maar als ambtenaar heb je wel veel minder werkdruk enzo. Terwijl dat in het bedrijfsleven toch best wel flink kan zijn. Als jij niet je prestaties levert, je soms gewoon minder betaald krijgt dan een ander.jeroen schreef: 14 dec 2024 23:13Veel success om iets in de IT te vinden zonder agile en scrum; ik vond het in het begin ook maar niets, maar nu ik er aan gewend ben, vind ik het wel ok. Ik werk wel voltijds thuis, dus moet nooit in die "scrum circle" van mensen staan.enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Hier waren een paar redenen voor, en 1 daarvan was dat men ook bij de overheid werkt met moderne fratsen als agile en scrum, waardoor de IT niet meer is wat het geweest is, en de strutuur die ik nodig heb feitelijk niet meer bestaat.
Dat was ook mijn indruk bij de ambtenarij soms, dat hoge functies gaan naar degene waar de baas het liefste een koffie mee drinkt.enno schreef: 14 dec 2024 21:56 Een andere was, dat ik daar moest solliteren naar een hogere functie, terwijl ik in het bedrijfsleven gewoon op basis van mijn presteren gepromoveerd werd. En bij die sollicitatie bleek dat een sociaal vaardigere collega onderhands een tip kreeg, voordat de functie gepubliceerd werkt. Ook dat is ambtenarij, namelijk, en dat was me bij een andere aanstelling ook al gebeurd, bij een andere tak van de rijksoverheid.
Dan is het ideaal om consultant te zijn, hopelijk gaat dat via AutiTalent...enno schreef: 14 dec 2024 21:56 De 3e was, dat ik ook vast zat op een project, en daarbij had ik het na 4 jaar ook wel gehad. Ik wil zelf namelijk na een (paar) jaar toch wel wat anders maken, en opnieuw beginnen aan een ander product.