Heb je autisme, ADHD of andere neurodivergente kenmerken of daarmee affiniteit? Heb je behoefte aan een plek waar je niet hoeft te maskeren?
Op het Autsider Forum kan je ervaringen delen, vragen stellen, spelletjes spelen, gespreksonderwerpen starten en herkenning vinden in een veilige en respectvolle omgeving.
Waarom lid worden?
Voor en door neurodivergente volwassenen
Herkenning, steun en inzicht
Anoniem als je wilt
Actief bijdragen wordt gewaardeerd, alleen meelezen mag natuurlijk ook
Plaats hier (of link naar) relevante berichten in de media want dan hebben andere forumleden er ook wat aan.
Ook kunnen hier blogposts van Autsider worden besproken.
Ik denk dat alle prikkels en snelle "items" (weet even niet hoe ik het beter kan omschrijven) van wat er allemaal op de computer (social media) voorbij komt mensen niet helpt bij het trainen van langdurige concentratie. En dat niet kunnen gezien wordt als afwijking met de naam "adhd".
Wat niet wil zeggen dat alles veroorzaakt wordt door social media, er zijn zeker weten mensen die van nature problemen hebben met hun concentratie.
Autisme Index - verzamelde links en informatie aan de hand van thema's over autisme.
Ik vind het vooral jammer dat deze ontwikkelingen ADHD devalueren, terwijl ik mensen die ik ken en het hebben duidelijk te onderscheiden zijn van de "jeugd" die zo sterk met schermpjes is opgegroeid.
Tatu schreef: 03 feb 2026 20:35
Ik vind het vooral jammer dat deze ontwikkelingen ADHD devalueren, terwijl ik mensen die ik ken en het hebben duidelijk te onderscheiden zijn van de "jeugd" die zo sterk met schermpjes is opgegroeid.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Autisme Index - verzamelde links en informatie aan de hand van thema's over autisme.