Admin schreef: 11 mar 2026 18:27
Mag ik je feedback delen met Sam en Dieuwertje?
Ik moet eerst even wat dingen neutraler en duidelijker opschrijven.
Niet alleen werd driekwart van de vragen niet beantwoord, ook maakten Sam en Dieuwertje geen gebruik van de upvotefunctie in de chat om de belangrijkste vragen te filteren. Enkele vragen of opmerkingen hadden meer dan 10 upvotes en voor zover ik me kan herinneren werd geen daarvan beantwoord (de chat is volgens mij niet meer
zichtbaar).
Bovendien gingen sommige van de opmerkingen met meer dan 10 upvotes over zaken waar AutiTalent volgens mij weinig tot niets mee kan. Vooral Dieuwertje was erg gefocust op positief overkomen en had wellicht geen trek in die vragen beantwoorden. Maar volgens mij worden sommige potentiële cliënten hiermee juist op het verkeerde been gezet met hun verwachtingen van AutiTalent.
In de chat vloeiden de vragen en opmerkingen rijkelijk; hopelijk zijn niet veel mensen afgeschrikt om hun vraag alsnog te e-mailen en krijgen ze adequaat antwoord op hun mogelijke misverstanden. Anders is er het risico dat veel deelnemers aan het webinar ontevreden zijn, maar het lijkt mij nog erger als mensen zich met onrealistische verwachtingen inschrijven en na een tijdje negatieve reviews over AutiTalent gaan plaatsen.
Ik heb de indruk dat vooral Dieuwertje duidelijke kwaliteiten en schaduwkanten heeft; die van Sam lijken gematigder. Echter vulde Sam maar beperkt de schaduwkanten van Dieuwertje op in het webinar. Wat dat betreft is het een gemiste kans dat in het webinar – naast de match qua werk – geen aandacht werd besteed aan de match met een recruiter, of tenminste verwezen werd naar informatie over dit onderwerp. Hebben recruiters een favoriet type cliënt, een expertise qua arbeidssectoren, of iets anders dan een wervende tekst over henzelf waardoor inschrijvers een beeld kunnen vormen welke recruiter bij AutiTalent het best bij hen past? Zo te zien waren twee van de drie recruiters zelf aanwezig bij het webinar, maar zonder de derde recruiter kan er geen compleet beeld gevormd worden.
Als je wilt mag je deze reactie rechtstreeks met Sam en Dieuwertje delen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.